måndag 28 september 2009

Jordgubbe å röda blad

Titta vad jag har i mitt växthus en jordgubbe! och faktist fler på gång om de nu hinner mogna innan det blir för kallt?


här är min japanska lönn som jag är så glad över att den lever, tog nämligen inte in den i vintras vilket den bör få göra då den växer i en kruka. Det tog lång tid innan den satte löv i våras och trodde att den var stendöd men till min förvåning så tog den sig bortsett från några grenar. Så i år ska den få komma in.


Visst är den vacker med sina röda blad....vildvinet som klättrar upp för berget

har fortfarande inte klippt min gräsmatta....suck... att det ska vara så trögt....
Tjingeling :-)



4 kommentarer:

annika sa...

Här är en till som inte klippt gräsmattan ännu. Kanske på torsdag! Härligt med jordgubben. Du syr så fina grejer har jag sett.
annika

Lyckoslanten sa...

Jordgubbe den här tiden är rena lyxen där jag bor och vildvin är vackert! Gräsmattan springer ingenstans! :o)

Sari sa...

Vackra höstbilder! Och jordgubben får ju sommarkänslorna att komma tillbaka!
Ha det så bra!

linéa sa...

Vilka härliga växter du har!
Ha en fin dag