torsdag 29 oktober 2009

J som i jul och jordgubbe






Nu var det länge sedan jag bloggade eller jag har ju varit inne på er andras bloggar men inte skött min egen. Arbetslös är jag men har inte mer tid över för min blogg för det. Lite tim vik här och där har det blivit. Men nu har jag samlat på mig en del att "lägga ut"

Den 11 oktober hittade min brorsdotter en jordgubbe i växthuset. Jag hade inte sett den men jag vet att det fanns jordgubbar men inte att de blivit röda, söta och goda( enligt brorsdottern som inte gärna delade med sig till mej)






Jag går på en bokbindarkurs och fick lära mig att göra enkla anteckningsböcker. Väldigt roligt! där binder man inte bara böcker utan man kan göra lådor och mycket, mycket annat. Här har jag Tilda papper som pärmar till anteckningsböckerna





sedan har det blivit lite jul här också...... krukänglar bla förra året fungerade krukorna som plaseringskortsatteralj men då satt det en glittrig kotte i med en liten lapp där man kunnde skriva gästens namn på




å så lite andra änglar, halvfabrikat från Panduro men orginalen ska vara rosa

....å så röda grytlappar efter mönster från fröken Elsas virkblogg, jag är helt såld på dessa....



å så sist men inte minst några tovade tomtar

...hej tomte gubbar slår i glasen.....

nu tror jag att jag har fått med allt, så....

Tjingeling på er alla!

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Oj vad du har jobbat! Jag skulle så gärna vilja gå en bokbindarkurs. Jag anmälde mig en gång till en kurs, men den blev inte av. Glad att du skulle trivas i mitt hem! :o)

Sari sa...

Oj, jordgubbar i slutet av oktober!!
Otroligt!
Vad mycket fint du pysslat ihop!
Bokbindarkurs, det låter spännande!
Ha det bra!
Sari

linéa sa...

Det var mycket fina saker du gjort!
Tomtarna är bara för härliga.
Vilken rolig kurs, det skulle vara kul, jätte söta tilda häften.
Ha en fin vecka.
:-)

AkH sa...

Så mycket fint du har gjort! Härligt med all inspiration jag får hos alla som bloggar! Låter roligt med en bokbindarkurs!
Ha en bra dag!
Anna-Karin
hemochting