fredag 22 augusti 2008

Lavendeldockor

De här lavendeldockorna har jag sytt, mönstret finns i boken "Sy liv i lapparna" av Anne-Pia Godske Rasmussen. På de här har jag tänkt att måla skor med vanlig hobby färg istället för att sy "skotyg" på "bentyget". Jag syr alltså benen i en enda färg. Allt för att göra det enkelt för mig.







På de här har jag sytt "skotyg" på "bentyget". Det är lite pilligare, mitt tålamod är begränsat så jag försöker alltid hitta genvägar. Detta innebär dock att de får ligga på tork en stund innan man syr på skosnörena men då passar man på att börja på nästa projekt.








Min dotters kompis tyckte att den här dockan ser kissnödig ut, och visst gör hon!


Idag har jag varit i tygaffären och köpt lite smått och gott.... men jag sparade mig till Panduro besöket.... jag bara MÅSTE kolla in de nya Tilda dockorna och de nya tygerna .....

Tjingeling på er alla góa bloggare



Inga kommentarer: